15% RABATU Z KODEM: WIOSNA

Elite Food Box

Aktywność fizyczna jako zachowanie zdrowotne jest istotnym elementem aktywności życiowej człowieka. A sama definicja świadczy o zachowaniach, które mają bezpośredni związek ze zdrowiem i samopoczuciem człowieka, albo je poprawiają, albo pogarszają (prozdrowotne i antyzdrowotne). Sport zawodowy jest aktywnością o bardzo wysokiej intensywności i prowadzi do dużego obciążenia organizmu, przez co ciężko przypisać mu prozdrowotne właściwości. Inaczej jest w sporcie uprawianym hobbystycznie i rekreacyjnie. Zazwyczaj takie treningi przeprowadzane są na umiarkowanej intensywności co zdaniem wielu naukowców zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia oraz redukuje stężenia cholesterolu i stabilizacji gospodarki lipidowej. Regularna, umiarkowana  aktywność fizyczna wpływa także korzystnie na ustąpienie symptomów depresji i lęku, poprawia sprawność psychiczną i samopoczucie na skutek zwiększenia stężenia endorfin we krwi. Badanie przeprowadzone na ponad 20 000 osób wskazało, że nawet lekki wysiłek fizyczny zmniejsza poziom stresu w organizmie, natomiast w badaniu Nieman wykazano, że regularne wykonywanie umiarkowanych wysiłków przez  1-2 godziny dziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia infekcji górnych dróg oddechowych nawet o 1/3. 

Aktywność fizyczna działa na układ immunologiczny w wieloraki sposób. Badania naukowe wskazują, że trening zwiększa liczbę i aktywność makrofagów (komórek  stanowiących element pierwszej linii obrony przed antygenami), zwiększa aktywności wysoko wyspecjalizowanych krwinek białych (limfocyty Th). Dodatkowo kilku naukowców twierdzi, że sam wzrost temperatury towarzyszący pracy mięśni działa hamująco na rozwój bakterii. 

A jak Ty się czujesz po treningu? A może nie wiesz, bo nigdy nie próbowałeś? Dziś jest dobry dzień … Znajdź chwilę dla siebie.